خانه / مطالب مرتبط / نبایدهای فیسبوک که باید بدانید

نبایدهای فیسبوک که باید بدانید

به اشتراک بگذارید
  • با این‌که با آمدن شبکه‌های اجتماعی دیگر، فیسبوک دچار بحران شده، اما این شبکه‌ی اجتماعی هنوز طرفداران وفادار پروپاقرص خودش را دارد. اوایل که استفاده از فیسبوک در اختیار عموم قرار گرفت و بازار این شبکه حسابی گرم بود، مردم فکر می‌کردند با گذشت زمان یاد خواهند گرفت چگونه درست از آن استفاده کنند. از آن موقع ۹ سال گذشته است و ظاهرا هنوز نمی‌دانیم چگونه به درستی از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنیم.

    برای اجتناب از اشتباه‌ در بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا، «دیوید نیلد» روزنامه‌نگار لیستی از نبایدهای فیسبوک را جمع‌آوری کرده است. البته می‌توانید آن را نادیده بگیرید و به کار خود ادامه دهید اما اگر می‌خواهید یک کاربر خوب در این شبکه‌ی اجتماعی باشید، بهتر است از موارد زیر اجتناب کنید.

    آلبوم‌های‌تان را با ۱۰۰ عکس آپلود نکنید

    در روزهای نوپای فیسبوک، آلبوم‌های عکس جز لاینفک فیسبوک و البته قابل قبول بود. امروزه هیچ‌کس وقت و البته صبر لازم را برای دیدن ۲۳۲ عکس از آخرین سفر شما را ندارد. ۴ یا ۵ تا از بهترین عکس‌های‌تان را مستقیم روی تایم‌لاین (Timeline) خود بگذارید تا مردم راحت در قسمت خبر (News Feed) ببینند و بقیه‌ی ۲۲۷ عکس را در کلکسیون خود نگه دارید.

    استاتوس‌‌های دیگران را کپی نکنید

    در روزهای اولیه‌ی استفاده از ایمیل عادت داشتیم محتوای جک یا هشدارهای امنیتی و خیلی چیزهای دیگر را برای دوستان و همکاران خود فوروارد (forward) می‌کنیم. خداروشکر این عادت متوقف شده است. بیایید این جریان را دوباره برای فیسبوک به راه نیاندازیم. هر جا که مطلب یا ویدیوی جالبی دیدید لزومی ندارد حتما آن را کپی کرده به اشتراک بگذارید.

    مبهم نباشید

    یک شکلک ناراحت بدون توضیحی راجع به آن، ممکن است حال شما را بهتر کند اما برای دوستان شما در فیسبوک هیچ معنایی تدارد. تصور کنید قسمت خبر صفحه‌ی فیسبوک‌تان پر باشد از این ایما و اشاره‌ها که هیچ‌کس از آن‌ها سر در نیاورد و همه در ابهام باشند. اگر می‌خواهید حرفی بزنید، واضح و روشن بگویید؛ در غیر این‌ صورت پیش خودتان نگه دارید.

    از گذاشتن بی‌وقفه‌ی عکس‌های کود‌ک‌تان دست بردارید

    اگر دوست دارید عکس کودک‌تان را به اشتراک بگذارید به خودتان مربوط است. شکی نیست که دوستان‌تان خوشحال می‌شوند هر از گاهی ببینند کودک شما چقدر بامزه است یا چقدر بزرگ شده. فقط حواس‌تان باشد از حد خارج نشوید. فیسبوک روش‌های دیگری برای به اشتراک گذاشتن این عکس‌ها در گروه‌های کوچک‌تر با پدربزرگ و مادربزرگ، خاله و عمو ارائه کرده. از آن‌ها استفاده کنید.

    فیسبوک..

    بی‌ریا باشید

    یک عادت آزاردهنده در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که حتی اسم مخصوص دارد: humblebrag و به این معنی است که شخص برای جلب توجه، خیلی فروتنانه و غیرمستقیم به موضوعی اشاره می‌کند. موضوعاتی مثل ترفیع شغلی، دستیابی به یک هدف درازمدت تناسب اندام یا مسائل جزیی که نمی‌خواهید بقیه فکر کنند برای شما مهم است (ولی درواقع خیلی مهم است) ولی لازم می‌دانید همه بدانند. موفقیت‌‌های بزرگ‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما گزینش کنید و بی‌ریا باشید. خیلی‌ها متوجه می‌شوند که شما فقط سعی دارید خود را بی‌اعتنا نشان ‌دهید. این به ظاهر بی‌اهمیت بودن در فیسبوک جالب نیست.

    درباره‌ی آب‌و‌هوا حرف نزنید

    بعضی روزها فیسبوک بیشتر شبیه یک شبکه‌ی گزارش وضعیت آب‌وهواست تا یک شبکه‌ی اجتماعی. یک طوفان یا چند دانه برف ممکن اس در یک لحظه برای شما هیجان‌انگیز باشد. اما نیست. دوستان فیسبوکی شما روز خود را در آرامش پشت سر می‌گذارند بدون این‌که برای‌شان جالب باشد شرایط آب‌وهوایی محل زندگی شما را بدانند.

    از دستاوردهای‌تان کمتر صحبت کنید

    اگر کتاب تازه‌تان چاپ شده یا یک کارت تخفیف از فروشگاه هدیه گرفته‌اید، عالی است. اما این را مختصر و مفید و در ترکیب با به روزرسانی‌های دیگر هم می‌توان اعلام کرد. بعضی افراد فقط وقتی به فیسبوک سر می‌زنند که قرار است به زودی خط تولید محصولات آرایشی خود را به را بیاندازند یا یک قرارداد کاری موفقیت‌آمیز ببندند.

    از تنظیمات قابلیت دیدن استفاده کنید

    هروقت که چیزی در فیسبوک خود به اشتراک می‌گذارید، گزینه‌ای پایین منو ظاهر می‌شود که می‌توانید از طریق آن مخاطب محتوای به اشتراک گذاشته را کنترل کنید. شاید درست نباشد همکاران‌تان در جریان روابط دوستانه و خانوادگی شما قرار بگیرند. برای کنترل مطالبی که در آن از شما نام برده (tagged) شده، درصفحه‌ی تنظیمات فیسبوک (Settings page)، مرور تایم‌لاین (Timeline Review) خود را تنظیم کنید.

    محبت و علاقه خود را به نمایش نگذارید

    همه‌ی ما به خانواده یا دوستان‌مان علاقه داریم و از ابراز علاقه به آن‌ها لذت می‌بریم. ولی لزومی ندارد که همه‌ی ۲۵۰ نفر دوستان شبکه‌ی اجتماعی‌‌تان را هر هفته از عشق خود نسبت به دوست صمیمی‌تان مطلع کنید. فیسبوک قابلیت پیام دادن دارد. یعنی شما بدون این‌که مجبور باشید جلوی ده‌ها نفر محبت بی‌اندازه‌تان را ابراز کنید، برای شخص مورد نظر یک پیام بگذارید. فقط مواظب باشید پیام را اشتباها به شخص دیگری نفرستید.

    دنیای ما روزبه‌روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود؛ طوری که با نگاهی به صفحه‌ی فیسبوک یک نفر می‌توان به نکات ریزی از شخصیت او پی برد. شاید خنده‌دار به نظر برسد اما گاهی صفحه‌ی اجتماعی هرکس نشان شخصیت اوست.

  • منبع مطلب : http://linestore.ir/%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%A8%D9%88%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF/

    درباره ی مهندس درویش زاده

    همچنین ببینید

    پنج راهکار بازاریابی ویدیویی برای رشد کسب‌وکارها

    مونا شاه حسینی social media …

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی پشتیبانی تلگرامی لاین استور