ایده
بازاریابی برای تجارت سود آور (بخش چهارم)
هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از
دانستن نکاتی جهت هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود.
در ذیل نکته بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان
ارائه می گردد که بخش بندی شده است.
▪
رابطه با رسانه ها
1-
از انتشار نشریات جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه
و فرد مناسب بفرستید.
2-
در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب
بنویسید.
3- مقاله
ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکاران تان بفرستید.
4- در
تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات
ارسال کنید.
5- یکصدمین،
پانصدمین یا یکصد هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
6- یک
جایزه سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می توانید به بهترین
کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
7- در
زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید.
8- در
برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.
9- در
مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید
تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.
10- نامه
ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.
11- اخبار
خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.
12- مرتبا
روزنامه ها و مجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.
13- برای
مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
14- در
صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید.
▪ خدمات مشتری و رابطه با مشتری
1- از
مشتریان تان بخواهید که بازگردند.
2- تماس
های تلفنی مشتریان را بدون فوت وقت پاسخ دهید.
3- روی
دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط
کنید.
4- روی
دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.
5- برای
مشتریان تان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما
و… برایشان بفرستید.
6- در
دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.
7- تشکرنامه
های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت
های سال، کارت تبریک ارسال کنید.
8- مقالات
جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.
9- بخشی
از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
10- هرازگاهی
دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
AR-SA
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
نوع مطلب :
بازاریابی اینترنتی،
برچسب ها :
بازاریابی مجازی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، آموزش کسب و کار الکترونیکی، مدیریت کسب و کار، کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی،
لینک های مرتبط :
مسابقه ها، آموزش کسب و کار الکترونیکی،