اگر بازاریابی مجازی را به عنوان ابزاری برای رسیدن به رویاهایتان انتخاب کردهاید، این یک انتخاب عالی است و سفر پرماجرایی در مسیر آیندهای که تصور کردهاید، خواهید داشت. بیشک در راه رسیدن به جایی که میخواهید بروید و البته شایستگیاش را دارید، با موانعی مواجه خواهید شد. هرچه باشد، اینجا سیاره واقعیتهاست. دانستن چرایی یا دلیل کاری که انجام میدهید بسیار مهمتر از چگونگی انجام آن است. وقتی بدانید برای چه این روش را استفاده میکنید، هرچه در طول مسیر پیش بیاید، شور و اشتیاقتان، شما را به پیش خواهد راند.
بازاریابی مجازی یک روش بسیار موثر برای بازاریابی محصولات شرکت است. برای موفقیت در این موضوع لازم است برای آن زمینهای ایجاد شود که مشتریان بتوانند از آن طریق نظرات خود را به ما منتقل کنند. یک روش برای ایجاد ارتباط، استفاده از وبلاگ، ایستگاه انتقال پیام و تالارهای گفتوگو است. بنابراین حائز اهمیت است که به جنبههای مختلف بازاریابی اینترنتی از جمله فرصتهای موجود در بازاریابی مجازی اینترنتی، مزایای بازاریابی مجازی اینترنتی و چالشها و محدودیتهای آن و همچنین دلایل عدم موفقیت پروژههای بازاریابی در شرکتها و سازمانها و تاثیر اینترنت برآمیخته بازاریابی و کیفیت خدمات پرداخت شود.
پدیده اینترنت و جهانی شدن لازم و ملزوم یکدیگرند بهگونهای که اندیشمندان این دو را از یکدیگر قابل تفکیک نمیدانند و معتقدند اینها تسهیلکننده یکدیگر هستند. دیگر اینترنت یک ابزار قابل چشمپوشی و برای سرگرمی نیست، بلکه به یکی از لوازم ضروری زندگی انسان مدرن و روبهتوسعه امروزی تبدیل شده است. با ظهور و رشد اینترنت و بهکارگیری آن در فعالیتهای روزمره، کاربرد اینترنت به سازمانها و شرکتهای تجاری نیز گسترش یافت و سازمانها آن را در کسب و کار خود به منظور کسب مزیت رقابتی و برتری رقابتی نسبت به رقبا و کسب سهم بازار زیاد و ارتقای بهرهوری به کار گرفتند که موجب بهوجود آمدن کسب و کار اینترنتی شد و بر جنبههای مختلف کسب و کار تاثیراتی گذاشته است