آخرین خبرها

مدل ها، زیرساخت ها و اصول کسب و کار الکترونیکی

مدلهای تجارت الکترونیکی :

 

دولت .کسب و کار.مصرف کننده

*کسب و کار با مصرف کننده b2c

*کسب و کار باکسب و کار b2b

*مصرف کننده با مصرف کننده c2c

 

+++اصول طراحی کسب و کار الکترونیکی :

1-استراتژی-مردم:فرآیندها و تکنولوژی ها

2-اجزا طرح کسب وکار(لازمه ها.سمت و سوی صنایع.اصول کلیدی طراحی و نقاط اتصال)

3-فرآیند طراحی

4-طراحی باید محرک استراتژی کسب و کار الکترونیک و فناوری باشد که شامل : -مدل کسب و کار  -استراتژی کسب و کار الکترونیکی -طراحی Is -فرایند های کسب و کار -کاربرد -طراحی سیستمهای پشتیبان

5-فرایند استراتژی کسب و کار الکترونیک بحرانی است.تاکید بیشتر روی استراتژی توسعه بازار

 

+++زیرساخت های مورد نیاز برای گسترش تجارت الکترونیک : *زیر ساخت اطلاعاتی

*زیر ساخت حقوقی و قانونی

*زیر ساخت مالی

*زیر ساخت گمرکی.تعرفه.مالیاتی

*زیر ساخت انسانی

 

+++تاثیر تجارت الکترونیکی بر توسعه صادرات:

دسچمپ :  توسعه فناوری اطلاعات >افزایش غنای اطلاعاتی >حضور موفق در صحنه جهانی>توسعه صادرات

لورنس : تحول مداوم محصولات و شرکت ها>تخصیص در وظایف به جای محصولات>جایگزینی تجارت درروندداده ها>سازماندهی مجدد ساختار سنتی صنعت>کوچک سازی شرکتها و افزایش تعدا آنها>>>>جهانی شدن>حضور جهانی>توسعه صادرات

عوامل اثر اقتصادی جهانی شدن :

افزایش بهره وری>فرصت ورود شرکت های کوچک >افزایش پویایی و خلاقیت محیطی>فازی شدن کشور مبدا

جیمز : تجارت اینترنتی از طریق عوامل زیر باعث توسعه صادرات میشود ساده سازی تامین قطعات مورد نیاز شرکتها از عرضه کنندگان ارایه فرصتهای جدید برای فروش محصولات قطعی مبادله کم هزینه خدمات در بازارهای خارجی کاهش دوره زمانی مبادلات (مزیت رقابتی)

 

نقش بانکها در تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیک و اشتغال (آثار جابجایی-آثار جبرانی)

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزه های مدیریتی(مشاوره)

آموزه های مدیریتی(مشاوره) ⭕روباهی از شتری پرسید: «عمق این رودخانه چه اندازه است؟؟» شتر جواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی پشتیبانی تلگرامی لاین استور