برای افزایش فروش در فیسبوک اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید شما خریداران بالقوه را جذب می کنید. برای این کار می بایست پروفایل یا پیج خود را در فیسبوک بهینه سازی کنید.
هنگامی که کاربران بخواهند در مورد برند شما و محصولات تان اطلاعاتی کسب کنند، اولین کاری که می کنند این است که نام تجاری شما را در گوگل جستجو می کنند. هنگامی که نتایج گوگل ظاهر می شود، احتمال دارد آنها به پروفایل رسانه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کنند. کاربران برای بدست آوردن میزان محبوبیت و اعتماد برند تان به پیج فیس بوک شما سر می زنند. به همین دلیل این مسئله بسیار مهم است که اطلاعات صحیح در آن وجود داشته باشد.
اگر چه این مسئله به طور مستقیم به افزایش فروش در فیسبوک اشاره نمیکند اما اگر کاربران در اولین بازدید خود از پیج فیسبوک شما تاثیر مثبتی بگیرند، موجب میشود آنان تصمیم بگیرند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند.
در این مقاله نکاتی را یادآور می شویم تا با در نظر گرفتن و رعایت آنها محصولات خود را در فیسبوک به فروش برسانیم.
۱-سعی کنید تصویری جذاب مانند کاریکاتور از محصول ایجاد کنید و از انتشار تصاویر ساده و خسته کننده محصولات تان خودداری کنید.
تصاویری کاملا مرتبط به کسب و کار خود و در عین حال جذاب، در پیج فیسبوک تان منتشر کنید. سعی کنید بر روی تصاویر خود توضیحاتی از محصول را درج کنید تا مخاطبان تان در نگاه اول متوجه کلیات محصول شوند و در صورت تمایل توضیحات زیر تصویر را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنند.
۲-یکی از ابزارهای بازاریابی مطرح در فیسبوک لایک می باشد.
لایک فیسبوک موجب می شود دقت نظر مشتریان بر روی مطالب ارسالی شما بیشتر شود. شما با افزایش لایک در پست های فیسبوک خود می توانید تعداد مخاطبان تان را بیشتر کرده و بازاریابی کسب و کار خود را در فیسبوک با هزینه کمتری انجام دهید.
برای افزایش لایک می توانید در گروه های فیسبوک عضو شده و به فعالیت و انتشار مطالب جداب بپردازید و از این طریق پیج خود را به سایرین معرفی کنید.
۳- جلب اعتماد مشتریان و هواداران شما در فیسبوک اهمیت بسیاری دارد.
کسب و کار خود را تا جایی که ممکن است برای مخاطبان تان شرح دهید. از فعالیت های خود در شرکت یا محل کارتان برای هواداران تان عکس و فیلم منتشر کنید. از اخبار و رویدادهای کسب و کار خود، مطلع شان کنید. محصولات و خدمات خود را با آن ها به اشتراک بگدارید.
تمام سعی خود را بکنید تا آن ها شما را به عنوان برندی معتبر یاد کرده و به طور کامل به شما اعتماد پیدا کنند. همچنین میتوانید ارتباط خود را با آن ها حفظ کرده و آن ها را در پیج خود نگه دارید تا برای شما تبدیل به مشتری شوند.
۴- جهت افزایش فروش خدمات و محصولات خود، میتوانید از گروه های فعال در فیسبوک استفاده کنید.
از آنجا که در فیسبوک گروه هایی دقیق و هدفمند وجود دارد و همچنین اعضای گروه ها جهت خرید، مطالعه و کسب اطلاعات و اشتراک گداری مطالب مورد علاقه خود در این گروه ها به فعالیت می پردازند، مدیران کسب و کارها به راحتی می توانند به کمک این بستر آماده، بر روی فروش بیشتر محصولات و خدمات تمرکز کرده و به پیشرفت در حوزه کسب و کار خود بپردازند.
در گروه های کاملا مرتبط به کسب و کار خود عضو شده و برای فعالیت خود، برنامه ریزی کنید. در صورت فعالیت مستمر و مفید میتوانید ترافیک بسیاری به پیج فیسبوک خود روانه کنید.
۵- صفحه فیسبوک خود را با اکانت اینستاگرام تان لینک کنید.
از این طریق همه پست های اینستاگرام شما، در صفحه فیس بوک تان نیز منتشر می شوند. شما از طریق این تکنیک بازاریابی، می توانید تعامل بیشتری با مخاطبان فیسبوک تان داشته باشید و همچنین مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
۶- در محتوای پست های خود از هشتگ استفاده کنید.
هشتگ های فیسبوک موجب ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان می شود. از آنجا که در فیسبوک بیشتر حساب های کاربری به صورت خصوصی هستند و افراد عادی کمتر از حساب کاربری عمومی استفاده می کنند و پست هایشان خصوصی است، وقتی کاربران هشتگ ها را جستجو می کنند بیشتر پست های ظاهر شده متعلق به برندها و منابع رسمی کسب و کارها می باشد. بنابراین هشتگ های فیسبوک همواره پست های ارزشمندتر را برای مخاطبان نمایش می دهد.
برای کسب وکار خود هشتگ های مرتبط و پر بازدید را در فیسبوک جستجو کرده و از آنها در محتوای خود استفاده کنید.
۷- تولید محتوای ویدیویی
یکی از موثرترین نوع محتوایی که میتوانید برای برندینگ کسب و کار خود در فیسبوک استفاده کنید، تولید محتوای ویدئویی است. این نوع محتوا به مدیران کسب و کار ها همواره توصیه می شود چرا که علاوه بر برندسازی سریع تر، موجب جذب مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش می شود.
توصیه می شود ویدئو هایی در ارتباط با محصولات و خدمات خود تهیه کرده و با نام برند و شرح محصول، در پیج فیسبوک خود منتشر نمایید. لینک ویدئو خود را در گروه های مرتبط به محصول، منتشر نمایید و از مخاطبان گروه دعوت کنید برای مشاهده کامل ویدئو به پیج شما وارد شوند.
۸- شناخت مخاطب
آگاهی از ویژگی های مخاطب و توجه به آن ها تاثیر به سزایی در موفقیت تبلیغات فیسبوک دارد. توجه به ویژگیهایی از قبیل سن، جنسیت، سطح تحصیلات، شغل و … مخاطبان میتواند کمک زیادی در انتخاب مخاطبان هدف و انتشار پست های کسب و کار شما داشته باشد.
سعی کنید پس از طراحی محصول ابتدا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و سپس به تکمیل فرآیند بازاریابی خود بپردازد.
۹- زمانبندی در انتشار پست ها
انتشار پست در پیج فیسبوک کسب و کار خود را با برنامه ریزی و زمانبندی انجام دهید. پست های خود را از طریق schedule در فیسبوک زمانبندی کنید. همچنین میتوانید از نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Buffer و Hootsuite برای زمانبندی پست های فیسبوک خود استفاده کنید.
قبل از زمانبندی، حالت و ساختار پست خود را از طریق تب mobile preview در قالب موبایل مشاهده کنید تا ظاهر و ساختار نمایش پست شما در حالت موبایل مشکلی نداشته باشد.
زمان مناسب پست گذاری در فیسبوک معمولا خارج از ساعت کاری کسب و کارهاست، اما بهتر است این زمان را برای کسب و کار خود تست کنید تا ببینید مخاطب شما چه زمانی محتوا را مورد بررسی قرار می دهد.
منابع : نیو سیو ، لاین استور