آینده ی کاربرد کلمات کلیدی
اگر سوال شما این باشد که کلمات کلیدی چقدر مهم هستند باید بگویم که جواب دادن به این سوال کار مشکلی ست. کلمات کلیدی مانند گذشته مهم نیستند ولی هنوز هم استفاده از آن ها ضروری است. بر مبنای تمام تغییراتی که در موتور جستجوی گوگل پدید آمد می توانیم با اطمینان بگوییم که اهمیت کلمات کلیدی با گذشت زمان کمتر و کمتر خواهد شد.
گوگل روش های مختلفی را آزمایش کرده و استفاده از کلمات کلیدی را مفید دانسته. با این حال ترفند استفاده از کلمات کلیدی توسط همه ی بازاریاب های استفاده می شود. با این اوصاف وضعیت سئو در مجموع چگونه خواهد بود؟
آینده سئو
گوگل طرفدار پرو پا قرص سئو است و همه ی ما از این موضوع مطلع هستیم. هربار که نسخه ی جدیدی از موتور جستجوی گوگل منتشر میشود، در سئو هم تغییرات مثبتی پدید میآید. در این حالت آیا بازاریابها میتوانند آینده و تغییرات پیش روی سئو را پیش بینی کنند؟ بله، بیشتر آنها میتوانند.
با افزایش پیچیدگی جستجوی سینماتیک (جستجویی که بر اساس مفاهیم محتوا و معنی عباراتی که در کادر جستجو نوشته میشوند انجام میشود) و استفاده بیشتر از تلفن همراه، گوگل به دنبال راهی ست که رعایت قواعد سئو را از حالت اجباری خارج کند و استفاده از آن را به یک گزینه اختیاری تبدیل کند. در این شرایط مفاهیم کلی عبارت نوشته شده در داخل کادر جستجو خیلی مهمتر از کلمات به کار برده شده است.
همین تغییرات میتواند در بازاریابی موفق تأثیرگذار باشد بطوریکه موفقیت شما به این موارد وابسته میشود:
محتوای با کیفیت
جذابیت متن
مطالب مفید
در نتیجه این موارد اهمیت سابق خود را از دست میدهند:
تازگی مطلب
اضافه کردن لینک
رعایت نکات سئو
حتی میتوانیم بگوییم که این تغییرات مانند برداشتن یکقدم بهسوی گذشته هستند یعنی زمانی که بازاریابی به شیوه چاپی انجام میشد. این شیوه بهترین مدل از بازاریابی برای آینده و موفقترین مدل تبلیغات درگذشته بوده. به همین دلیل پتانسیل کافی وجود دارد تا این روش بتواند هوشمندانهترین و جذابترین شیوه بازاریابی محسوب شود.
هر چیزی که قابلیت تغییر دارد به بهترین حالت تبدیل میشود به همین دلیل به کار بردن ترفندهای خاص برای زیر پا گذاشتن قواعد، سختتر خواهد شد.
آینده جستجو
درصورتیکه تمام موارد بالا عملی شوند فرآیند جستجو به چه شکلی خواهد بود؟ آیا شبیه به شروع زندگی روی سیاره های دیگر خواهد بود؟
جواب این سؤال از چیزی که فکر میکنید سادهتر است. تمامی شواهد بر این اساس استوار هستند که آینده جستجو بر اساس خواسته مشتری شکل میگیرد و مقاصد بازاریابها هیچ تأثیری در آن ندارند.
بهبیاندیگر آینده جستجو به حالت ایده آل در میآید. مشتری حرف اول و آخر را میزند و در قسمت نتیجه جستجو چیزی جز محصولات و خدمات عالی نمایش داده نمیشود. یکی از بزرگترین تغییرات پیش رو این است که جستجوی ایده آل به موارد زیر مرتبط خواهد بود:
شرایط مکانی واقعی شما تعیین میکند که چه مطالبی به شما نمایش داده شود
البته همین حالا هم از شرایط مکانی استفاده زیادی میشود ولی قرار است که در آینده نقش پررنگتری ایفا کند. میتوانید با استفاده از تلفن همراه عبارت بهترین آرایشگاه را جستجو کنید و با توجه به موقعیت مکانی که دارید هر بار شاهد نتایج متفاوتی باشید.
موقعیت مکانی بقیه روی نتایج جستجوی شما تأثیرگذار هستند
این مورد با مورد بالا کاملاً متفاوت است. بهعنوانمثال تصور کنید که در نیویورک زندگی میکنید و یکی از وکلای سرشناس در لسآنجلس زندگی میکند. درصورتیکه این وکیل به نیویورک سفر کند و شما عبارت وکیل قابل اعتماد را جستجو کنید مطمئناً نام آن وکیل به شما نشان داده میشود
آینده بازاریابی
اگر آینده جستجو میتواند ایده آل باشد و اگر جستجوی ایده آل به مشتریها توجه بیشتری نشان دهد، بازاریابی برای صاحبان کسب و کارها به چه شکلی خواهد بود؟ آیا شرایط کار برای بازاریابها کاملاً از بین میرود؟ جواب منفی است.
حتی اگر قادر نباشیم از جستجو به نفع خودمان استفاده کنیم هنوز هم فضای زیادی برای خلق محتوای جذاب در اختیار داریم. به طوری که در نهایت هیچ وبسایت دیگری نتواند در این رقابت پیروز شود.
تکنیک های بازاریابی از طریق محتوا با پیشرفت تکنولوژی و سئو دستخوش تغییر خواهند شد ولی تا زمانی که محصول و خدماتی برای فروش وجود دارد میتوانیم مطمئن باشیم که این تکنیک ها از میان برداشته نمیشوند.
با وجود شرکتهای بزرگی که مدیریت دنیای دیجیتال را بر عهده دارند بازاریابی و تبلیغات ماندگار خواهند بود.
شاید کاربر دقیقاً نداند به دنبال چه چیزی است ولی موتور جستجو بهخوبی میداند
تصور کنید که بعد از کنسل کردن یک پرواز قصد دارید به خانه برگردید و به دنبال ارزانترین راه میگردید. شما میتوانید جمله چگونه برگردم؟ را وارد کنید و در بخش نتیجه جستجو ارزانترین بلیط ممکن از جایی که ایستادهاید به محل احتمالی مقصد شمارا نمایش میدهد. آینده موتور جستجو از موارد گفته شده تأثیرگذارتر است.