تعریف تجارت الکترونیک
• به روند خرید، فروش، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت گفته می شود یا بطور کلی به هر گونه مبادله تجاری کالاها و خدمات و کلیه فعالیتها و سازوکار مرتبط با آن از طریق اینترنت یا سایر وسایل ارتباطی که بصورت آنلاین صورت می گیرد.
• تجارت: مبادله پول با کالا و خدمات می باشد و هرگونه داد و ستد و خرید و فروش را در بر می گیرد که اگر این مبادله در بستر اینترنت بصورت الکترونیکی صورت گیرد، تجارت الکترونیک شکل گرفته است.
تعریف کمیسیون اروپا ( 1997)
• پردازش و انتقال الکترونیک داده ها. شامل: متن، صدا و تصویر است و فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاها و خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتال و انتقال الکترونیک را شامل می شود.
منبع : زمان تغییر
تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاههای مختلف
• ارتباطات:
تحویل کالا، خدمات، اطلاعات یا پرداختها از طریق شبکه های کامپیوتری یا هر وسیله الکترونیکی دیگر.
• تجارت:
قابلیت خرید و فروش محصولات، خدمات و اطلاعات در اینترنت و از طریق سایر سرویسهای آنلاین ارائه می دهد.
• فرایندهای کسب و کار: استفاده از تکنولوژی جهت خودکار نمودن معاملات تجاری و گردش کار مربوط به آن.
خدمات: ارائه خدمات مطلوب جهت جلب رضایت مشتریان و فروشندگان و در نتیجه کاهش هزینه های خدمات و تسریع در تحویل و پشتیبانی.
• آموزش:
یادگیری آنلاین را ممکن ساخته و به آموزش درمدارس، دانشگاهها و سایر سازمانها کمک می کند.
• مشارکت:
چارچوبی برای همکاری در داخل سازمان و یا بین سازمانهای مختلف.
• اجتماعی:
محلی برای گردهمایی اعضا برای آموزش، انجام معاملات و همکاری است.
نوع مطلب :
تجارت الکترونیک،
برچسب ها :
بازاریابی مجازی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، آموزش کسب و کار الکترونیکی، مدیریت کسب و کار، کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی،
لینک های مرتبط :
آموزش کسب و کار الکترونیکی، مسابقه ها،