آخرین خبرها

اولین قدم در راه اندازی کسب و کار الکترونیک

در کسب‌و‌کار معمولا کسانی موفق‌تر هستند که به دنبال درآمدهای پایدار هستند. درآمدهای پایدار معمولا زمان و انرژی زیادی از ما نمی‌گیرند. البته لازم است یک بار باید برای راه‌اندازی سیستم، وقت و هزینه کافی اختصاص داد و بعد از اتمام کار می توان با کمترین تلاش درآمد تکراری کسب کرد.

شروع یک تجارت الکترونیک موفق، کاری نسبتا سخت و نیازمند ریسک پذیری بالا و تصمیم گیری دقیق و حساب شده است. در واقع همین تصمیمات حساب شده و ریسک پذیری است که می‌تواند ضامن موفقیت کسب و کار شما باشد و هرچه که شما تصمیمات بهتر و درست تری اتخاذ کنید،  به تبع موفق تر خواهید بود.

اینترنت این امکان را فراهم آورده تا بتوانید با کمترین هزینه، کسب‌و‌کاری پایدار راه‌اندازی کنید. در مراحل پیشرفته‌تر، کل فرایند خرید می‌تواند به صورت خودکار انجام شود. البته نباید این تصور اشتباه پیش آید که تمامی کارها به خودی خود انجام خواهد شد، بلکه فقط فرایند فروش اتوماتیک است و باز هم نیاز به انجام کارهای فراوانی از طرف شما است. مثلا هر روز باید به ایجاد ترافیک برای سایت بپردازید، به ایمیل‌های مشتریان پاسخ دهید و…..

قدم اول محصول مورد نظر را پیدا کنید

اولین قدم در شروع یک تجارت الکترونیک این است که بدانید می‌خواهید چه چیزی بفروشید. این مرحله سخت ترین مرحله در شروع یک تجارت الکترونیک است و اغلب افراد در همین مرحله است که از شروع کسب و کار شانه خالی می‌کنند. برای اینکه بدانید کدام محصول برای فروش مناسب تر است باید یک تحقیق بازار انجام دهید.

قدم دوم استراتژی خود را مشخص کنید

کار بدون برنامه محکوم به شکست است و هیچ تجارت الکترونیکی بدون برنامه ریزی موفق نخواهد شد و قطعا شکست خواهد خورد. استراتژی‌ای که شما مشخص می‌کنید، نقشه‌ی راه شما برای پیمودن مسیر سخت تجارت الکترونیک و رقابت با رقیبانی سرسخت خواهد بود. پس هیچ‌وقت بدون برنامه ریزی دست به راه اندازی کسب‌ و کار نزنید.

قدم سوم وبسایت کسب و کار  را راه اندازی کنید

حوزه‌ای که شما می‌خواهید در آن فعالیت کنید، تجارت الکترونیک نام دارد و داشتن یک وبسایت از ملزومات فعالیت در این حوزه است. ساخت یک وبسایت خوب برای یک کسب و کار معمولا کار آسانی نیست، مخصوصا اگر شما می‌خواهید در آن اجناسی را هم به فروش برسانید. پس طراحی وب سایت خود را به گروه های مجرب واگذار کنید.

قدم چهارم کسب و کارتان را بازاریابی کنید

بعد از اینکه تمام ۶ مرحله‌‎ی بالا را با موفقیت انجام دادید حالا نوبت به بازاریابی کسب و کارتان می‌رسد. این مرحله از مهم‌ترین مراحل ساخت یک کسب و کار موفق است. به وسیله‌ی مارکتینگ می‌توان مشتریان را با کسب و کار آشنا و آنها را مجاب به خرید کرد. قدرت بازاریابی را در رشد کسب و کار را دسته کم نگیرید.

به طور کلی راه اندازی کسب و کار اینترنتی در مقایسه با کسب و کار های سنتی و فیزیکی مزایای بسیار زیادی دارد که میتوان بعضی از آنها را به شرح زیر برشمرد:
    • عدم نیاز به مکان تجاری برای شروع کسب و کار
    • دسترسی به جامعه هدف بزرگتر
    • امکان شروع با سرمایه کم
    • امکان فروش به صورت ۲۴ ساعته
    • عدم نیاز به حضور در مکانی خاص
    • ساعات کاری شناور
    • امکان چندبرابر کردن فروش در زمان کوتاه
    • تمایل بیشتر خریداران به خرید از فروشگاه های اینترنتی

مجموع مزایای این چنین در کنار معایب کسب و کار های فیزیکی باعث شده تا هر روز افراد بیشتری به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی بیفتند. حتما شما هم دوست دارید کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید و از کسب درآمد از اینترنت لذت ببرید.

بسیاری از افراد فکر می کنند برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق باید حتما یک دفتر مجلل و زیبا در مرکز شهر داشته باشند و یا مثل بعضی از سایتهای بزرگ چندین ساختمان در نقاط مختلف شهر در اختیار داشته باشند اما واقعیت چیز دیگریست. کسب و کار های اینترنتی زیادی را میشناسم که ماهانه چندین میلیون تومان از اینترنت سود می کنند اما هیچ آدرس و دفتری ندارند و نه فقط در خانه بلکه در سفر و تفریح هم کسب درآمد می کنند.
مقدار سرمایه برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به عوامل زیادی بستگی دارد از ایده شما گرفته تا محل زندگی شما. اما اگر از نظر مالی سرمایه قابل توجهی در اختیار ندارید، با کمی هوشمندی می توانید ایده ای برای کسب و کارتان پیدا کنید که بتوانید جتی با کمتر از یک میلیون تومان آن را اجرایی کنید!در حدود ۱۰ سال پیش اگر میخواستید یک فروشگاه اینترنتی ساده داشته باشید، باید هزینه زیادی به یک طراح سایت پرداخت می کردید تا یک فروشگاه اینترنتی ساده برایتان طراحی می کرد، بگذریم از دیگر محدودیت هایی که آن روز ها وجود داشت اما امروز به لطف سیستم های مدیریت محتوای کد باز ( اوپن سورس ) و پلاگین های متعدد شما بدون نیاز به کمترین میزان دانش برنامه نویسی می توانید در کمتر از یک روز یک فروشگاه اینترنتی کامل را پیاده سازی کنید.
در همه مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین محتوای باکیفیت حکم چوب دوسر طلا را برای یک کسب و کار دارد. از یک طرف کسب و کار شما به رتبه های بهتری در موتور های جستجو دست خواهد یافت و از طرف دیگر، تولید محتوای با کیفیت‌ می‌تواند بازدیدکنندگان شما را به مشتری تبدیل کند. پس از ارزش محتوای با کیفیت غافل نشوید.
منابع : لاین استور ، بیتوته ، مدیر سبز

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزه های مدیریتی(مشاوره)

آموزه های مدیریتی(مشاوره) ⭕روباهی از شتری پرسید: «عمق این رودخانه چه اندازه است؟؟» شتر جواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی پشتیبانی تلگرامی لاین استور